最新公告

在你的軟弱中,我會讓他們看到我是怎樣感受他們彼此之間所製造的那些區別。

2015年6月16日 星期二

華蘇拉2015年6月的信息

親愛的‹主內真生命›朋友們,

首先,我想謝謝所有那些這幾年來像我一樣地為上主工作的人。我們同甘共苦,而且屢次經驗過考驗與迫害,有時候甚至超過我們的忍受能力,但這可能是一種來自天主的試探,為了要看我們是否信靠祂,是一種提醒,要我們依靠祂的大能和‹信實›,而不是依靠我們自己。畢竟,這是上主的工作,不是我們的,而我們所有的人都是藉著恩寵蒙受召叫。

我知道,你們所有的人都一直為我的使命、為我和我的家人祈禱,而藉著你們的代禱一切都迎刃而解。

正如你們知道的,我最近去了非洲──剛果共和國(Congo)。基督打開人心的方式是令人驚訝不已的!而當地人民毫不猶豫,就接受了上主的訊息,更是令人驚訝不已。更加令人驚訝的是,沒有負面的反應。然而,魔鬼最近插手干與了,利用了一位歐洲的神父,他帶了一些負面的資料給主教看,使主教們不敢面對他們的樞機主教。我相信耶穌允許這事發生是要試探他們的忠心和對祂的信靠。魔鬼介入,奪走了所有我播種在他們心中的種子…。我對牠的不肯罷手和牠怎樣攻擊耶穌仍然驚訝不已…

安斯──我們的‹主內真生命›朋友,馬上寄給了那些主教們一些正面的資料,連同普羅司佩羅格雷赫樞機主教的一封信。他們收到了之後就冷靜下來了,就安心了。他們在我的聚會聆聽了我的見證,但卻聽到那神父說,天主教徒不應該聆聽我的見證或給我機會作見證,結果就是禁止。

所以,請繼續為剛果祈禱,為使他們保存他們所領受的…。

我所寫的《天堂是真的》這本書,是用來作為誘餌。這本書使我費盡心思,因為魔鬼持續不斷地干擾,要我喪氣。這本書是另一個福傳工具,為要接觸那些從來都不碰靈修書籍的人。至今,我們有很多人的見證──他們從不去教堂或讀聖經或祈禱,而現在卻想要閱讀完整版訊息書。

我現在藉此機會問所有國家的祈禱小組:自從我在羅馬做了一些問答題以後,在你們城中,什麼時候有一個‹主內真生命›的見證人?我那時要求每一個月要辦一次聚會,好使藉這福傳見證聚會找到新的人。我記得一位在義大利的主教告訴我說過,多麼可惜,沒有100個華蘇拉出去作見證!按照我的理解,這是一個來自耶穌的訊息,而我們知道,祂要更多的華蘇拉出去作見證,而這是為什麼我在羅馬的時候,做了那些問答題來培育更多見證人,所以那構想不是我的,而是從上而來的。

我知道,法國的‹主內真生命›朋友們這些年來都十分有持續性的,帶入了新的見證人,因此‹主內真生命›訊息一直在散播和擴展。當他們近期邀請我去馬賽時,我看到好的結果和有什麼差別。然後,在其他四個地方,而上次在一個小地方叫索米爾(Saumur)。結果就是,我們有更多人參加聚會,比開始的時候更多,這表示法國的‹主內真生命›朋友們每個月都有在辦祈禱聚會。如果我沒有提到其他有做同樣工作的國家,那就原諒我。

現在我們卻知道魔鬼的策略,又知道牠孜孜不倦地介入上主的工作為減低我們的熱忱,製造種種的阻礙、紛爭,最常見的是藉口──為其他的事常常忙碌,諸如此類,為的是要壓抑或埋藏上主對我們的召叫。我們看到,每次朝聖有600到700人參加,不包括神職人員;他們坐享4位工作人員籌備朝聖的辛勞。很多人極其享受那些朝聖,說他們被更新和充滿,然後就回家,拼命地拍照,為自己保留照片…。我不是在指那些像蜜蜂一樣地工作的人,而是那些什麼都不為上主做的人,以及那些我稱為「拿取者」,而不是「給予者」的人,而他們知道是誰…。如果你們閱讀訊息,用你們的名字取代我的名字──因為你們知道天生在向你們說話──那麼,當祂說「要出去散播我的訊息」時,那麼為什麼你們什麼都不做?

若一些祈禱小組已停止了工作,我想再次鼓勵他們開始工作,邀請‹主內真生命›見證人,或邀請別人來觀賞我的見證錄影片,這樣地散播訊息。你們要讓上主這盛宴給那些不知道的人分享。

再次說明,我不是向那些確實積極在做事的祈禱小組說話,而是向那些滯留不動和沒有結果的祈禱小組說話。如果你們的祈禱小組沒有擴展和人數沒有增加,你們會注意到它缺乏活力,多年來只是同一批人(變得更年老)。

你們要祈求上主復興你們,更新你們和賜給你們勇氣去擴增祂的工作。而當你們要與祂見面的時間到了,你們就不會因兩手空空而覺得尷尬。

以下是教宗所說有關福傳和善工的一番話… 願天主降福你們所有的人,而我再次謝謝你們為我祈禱,並謝謝你們那些以恆心為祂的訊息工作的人。

教宗方濟各:
「優先的,是福傳的使命,因為傳教的活動仍然是教會最大的挑戰。我想找到一些話語能鼓勵大家有更熱忱傳播福音的態度。」

他也告訴大家,傳教的活動必須要給人帶來援助,連同福音,才能發揮果效和值得人相信教宗催促教會人士要抵抗成為非政府組織這趨向,只是賙濟窮人而已。教宗說,金錢能有助於一個使命,但也毀滅它
在基督內 華蘇拉
Dear friends of TLIG,

First of all I would like to thank all those who have been doing all of these years the Lord's work just as I am.  We've undergone together many hardships and many times we went through extraordinary pressure and persecution, sometimes even beyond our powers of endurance, but maybe this was a kind of test from God to see who puts his trust in Him, a reminder from God to depend on His power and His Faithfulness and not on ourselves. After all it is the Lord's work, not ours and by Grace we were all called!

I know that all of you have been praying for my mission, and for me and my family and the results have been good through this contribution.  I thank you all for your time spent in prayer.

As you all know, lately I've been in Africa, in the RDC (Congo). The way Christ has opened their heart is amazing!  And more amazing how they did not hesitate to receive our Lord's Messages without doubting.  And more amazing that there was no negative reaction.  However, the devil interfered just a while ago and sent a European priest to bring with him and show the Bishops the negative material putting thus fear inside the Bishops to face their Cardinal.  I believe God allowed this to happen to test their fidelity and their trust in Him.  The devil walked in there to rip off and take away every seed I've planted there in their hearts...  I'm always amazed still with his insistence and how he fights Jesus...

Ange, our friend, sent quickly to them again all the files with the positive material with Cardinal Prospero Grech's letter as well and after that they calmed down, with the material given to them are again in peace.  After all they heard what I said in the meetings, but what that priest had given them was saying that no Catholics should listen to me or give me space to talk, a prohibition.

So please keep praying for Congo to keep secure what they received...

I had written as a bait the HIR book, that took a lot out of me as the devil was interfering constantly to discourage me.  This book was another means of evangelization to reach out to those who would never approach spiritual books.  So far, we have many witnesses who never went to Church or read the Scriptures, or prayed, longing now to search the One Book to read!

Now, with this letter I will also take the opportunity to ask all the countries prayer groups: since when did you have in your town a witness that had passed the tests I once made while living in Rome?  I had asked then to have a witness once a month, so that we get new people through this evangelizing.  I remember a Bishop in Italy telling me, how it was a pity there were not 100 Vassulas to go out and evangelize!  This was to my understanding a message from Jesus and I knew that he wanted more Vassulas to go out and witness and that is why I started those tests in Rome to raise witnesses, so it was not my idea, it came from above.

I know that the French people were very regular for years, bringing in a witness and thus the TLIG messages were really moving and flourishing.  I saw the difference and the good result when they invited me lately in Marseille, then in 4 other places later and again this last time in a small place called Saumur.  The result was that we had many more people coming to the meeting than in the beginning, meaning before they practiced bringing in witnesses every single month.  Forgive me if I omitted to mention another country who did just the same work.

But now, we know the devil's tactics and how he interferes tirelessly in our Lord's work to diminish our fervor, to create all sorts of obstacles, dissension, excuses, and most of the time, excuses for being very busy with other duties, etc. to push back and bury our Lord's Calling.  We notice that in the pilgrimage we have between 600-700 people, not counting the clergy, who come to enjoy the labour of 4 people who prepare the pilgrimage, ready served on a platter.  Many enjoy enormously these pilgrimages, they say they get revived and replenished and then go home, fighting to take pictures that they keep to themselves...   Now, I'm not talking about those who work like bees, but those who do nothing for The Lord and are of those whom I call 'takers' and not 'givers' and they would know who they are...  If you read the messages adding your name instead of my name, because you know that God also speaks to you, then how is it when He says go out and spread My message, you do nothing?

I want to encourage one more time the prayer groups to start working again if they stopped, to spread the messages by inviting a witness or, inviting people to watch a video where I'm giving a speech.  Let this rich banquet of our lord be shared with those who do not know of it.

Again, I'm not speaking to those groups that are indeed active, but to those that are stagnant and unproductive.  You will notice the lack of activity if your prayer group has not expanded and not multiplied elsewhere, but have for years the same people (who are getting older).

Ask The Lord to restore you, refresh you and give you the courage to replenish His work.  And when the time will come to meet Him, you will not feel embarrassed if your hands are empty.

See here below what the Pope says about evangelization and good works...  so may God encourage you all and again thank you for your prayers and thank you, you who work with constancy for His message.
For Pope Francis, missionary activity is the most important objective of the Church, and its renewal depends on the missions. His remarks came during an address to the general assembly of the Pontifical Missionary Societies.

POPE FRANCIS 
"The evangelizing mission has priority because missionary activity is still the greatest challenge for the Church. I'd like to find words that encourage a more fervent evangelical attitude.”

He also told them that missionary activity has to bring aid and the Gospel together in order to be efficient and credible.  He urged them to resist the tendency to become an NGO and merely distribute aid to impoverished people. The Pope said that money can help a mission, but it can also ruin it.

In Christ, 
Vassula